Breaking News

İşte iktidar medyasının BAE konusundaki 'U dönüşü'


 

Şerefsiz' diyen de vardı, casus gönderdiğini iddia eden de: İşte iktidar medyasının BAE konusundaki 'U dönüşü'

İktidara yakınlığıyla bilinen gazetelerin, Türkiye ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında yeni bir sayfa açılmasının ardından yaptıkları 'U dönüşü' dikkat çekti. Bu gazeteler, yakın zamana kadar yaptıkları haberlerle BAE'yi hedef alıyordu.

Türkiye ekonomisinin alarm verdiği bir dönemde, Birleşik Arap Emirlikleri'yle (BAE) ilişkilerde yeni bir sayfa açıldı. İki ülke arasında birçok alanda iş birliğini kapsayan 10 ayrı anlaşma imzalandı. BAE’nin Türkiye’ye yatırım için 10 milyar dolar ayırdığı bildirildi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın BAE Veliaht Prensi Zayed Al Nahyan ile gerçekleştirdiği görüşme kamuoyunda büyük yankı uyandırırken, iktidara yakın gazetelerin attığı manşetler dikkat çekti. Yeni Şafak'tan Akşam'a kadar birçok gazete, iki ülkenin gerginlik yaşadığı dönemlerde attıkları manşetleri unutmuş görünüyordu.

Türkiye ile BAE arasında son dönemde kamuoyuna yansıyan iki gerginlik yaşandı. Bunlardan biri, terör örgütü FETÖ tarafından düzenlenen darbe girişiminin BAE tarafından desteklendiği iddiası. Diğeriyse BAE'nin Batı Şeria topraklarının ilhak edilmemesi karşılığında İsrail ile ilişkilerini normalleştirme kararı alması. 

YENİ ŞAFAK VELİAHT PRENSE 'ŞEREFSİZ' DEMİŞTİ

Yeni Şafak gazetesi, iki liderin görüşmesinin ardından 'BAE ile 10 anlaşma' başlıklı haberi sürmanşetinde yayınladı. Haberde “15 Temmuz, Katar’a abluka ve Mısır’daki darbe nedeniyle gerilim yaşayan Türkiye ile BAE dün ‘normalleşme’ konusunda adımlar attı. Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Abu Dabi Veliaht Prensi Zayed Al Nahyan’ın başkanlık ettiği heyetler iki ülke arasında 10 anlaşmaya imza attı” denildi.

Gazete aynı veliaht prense 23 Ekim 2020'de yayınladığı haberdeyse “şerefsiz” diye seslenmişti. “İsrail’le normalleşme adına Peygamberimizden intikam almaya kalkıyorlar, şerefsiz bunlar” manşeti kullanılmıştı. Haberde, şunlar kaydedilmişti:

“Birleşik Arap Emirlikleri’nin başını çektiği İsrail ile ‘normalleşme’nin ucu İslami değerlerle savaşa vardı. BAE Veliaht Prensi Zayed’in sosyal medya trolü gazeteci Hamad Al Mazrouei, bir İsrail gazetesine verdiği röportajda, Peygamberimize, Haber’de Yahudilere haksızlık etme iftirasını atıp tazminat verilmesi gerektiğini söyledi.” 

SABAH GAZETESİ: BAE'NİN CASUSLARI TÜRKİYE'DE NE ARIYOR?

Sabah gazetesi, iki ülke arasındaki anlaşmayı manşetine taşıyarak "10 milyar dolarlık 10 tarihi anlaşma” başlığını kullandı. Haberde “Körfez, yatırım rotasını Türkiye’ye çevirdi. Başkan Erdoğan ile BAE Veliaht Prensi Zayed ticaretten turizme, borsadan enerjiye kadar ilk etapta 10 milyar dolar tutarında 10 anlaşmaya imza attı” ifadesine yer verildi. 

Gazete, 20 Nisan 2019’da yaptığı haberinde “BAE’nin casusları Türkiye’de ne arıyor?” diye sormuş ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin 15 Temmuz darbe girişiminden önce ‘FETÖ’ye para aktardığı iddiasına yer vermişti:

Gazeteci Cemal Kaşıkçı cinayetinden sonra Türkiye’ye gelip bilgi toplayan 2 Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) casusu, MİT tarafından İstanbul’da yakalandı. Yapılan sorgularında her şeyi itiraf ettikleri öğrenilen Z.H ve S.S’nin Ortadoğu’nun kiralık katili olarak anılan Muhammed Dahlan’a yakın olduğu belirlendi. BAE’nin 15 Temmuz hain darbe girişiminden önce, Dahlan aracılığıyla FETÖ’ye para aktardığı iddia edilmişti.”

AKŞAM'A GÖRE BAE AJANI YENİ BİR DARBE İÇİN ARAŞTIRMA YAPMIŞTI

Akşam gazetesi de Erdoğan ile Veliaht Prens Al Nahyan arasındaki görüşmeyi 'tarihi' olarak niteleyenler arasında yer aldı. Haberi manşetine taşıyan gazetenin haberinde “Abu Dabi Veliaht Prensi Al Nahyan, Başkan Erdoğan’ı ziyaret ederek iki ülke arasındaki gerginliği bitirdi. Ziyarette 10 stratejik anlaşma imzalandı” denildi. 

Gazete, 10 Aralık 2020'de Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki bir casusun Türkiye’de 'yeni bir darbe için araştırma' yaptığını ileri sürmüştü.

'BAE ajanı yeni bir darbe için araştırma yapmış' başlığı kullanılan haberde “Geçen hafta tutuklanan BAE casusu, hükümetin yeni bir darbe girişimine karşı savunmasız olup olmadığını tespite çalışmış” iddiasına yer verilmişti.


Hiç yorum yok